Wie is nu wie?

Ik ben Mark Berendsen. Ben geboren en getogen in Uithuizen. Ik woon samen met mijn vriendin Miriam in Uithuizen. Ik heb via de MAVO in Uithuizen en het CIOS in Heerenveen, de PABO in Groningen gegaan. Ik zit op de Klinkenborg nu voor het zevende jaar. De eerste jaren heb ik een combinatie gedaan van de groepen 5/6 en 7/8. Ik heb nu al twee jaar lang groep 7/8 samen met juf Debbie. De Klinkenborg is een enorm leuke school, met zeer enthousiaste leerkrachten. In mijn vrije tijd ben ik op zaterdagmiddag regelmatig in de groene wei te vinden, waar ik de C -junioren coach.

Mijn naam is Esther Hovenkamp-Fraaij. Ik ben geboren in Ammerstol en vervolgens via Streefkerk naar Kantens verhuisd. Hier heb ik zelf ook op obs Klinkenborg gezeten. Daarna ben ik naar het atheneum in Groningen geweest en vervolgens naar de Pabo. Na het behalen van mijn diploma's heb ik op meerdere scholen gewerkt. De laatste jaren  werk ik met veel plezier op de Klinkenborg. Ik ben getrouwd met Harry Hovenkamp en samen hebben we drie kinderen. Thom, Mart en Kim!

Mijn naam is Anne Praktiek. Ik ben geboren in Zutphen, maar al op jonge leeftijd naar Groningen verhuisd. Mijn lagere schooltijd heb ik in Glimmen doorgebracht, waarna ik het (Preadinius-)gymnasuim in Groningen heb bezocht. Na mijn eindexamen ben ik in dezelfde stad rechten gaan studeren. Eenmaal afgestudeerd ben ik, voordat we ons op carriére en gezin zouden storten, met een vriendin een jaar lang de wereld rond gereisd. Een ervaring om nooit te vergeten!
Vervolgens ben ik als beleidsmedewerker en projectleider bij de provincie Groningen aan de slag gegaan. En nadat ik met man en twee kinderen in Warffum was neergestreken, besloten het roer om te gooien en de verkorte opleiding aan de PABO te volgen. Inmiddels ben ik alweer sinds 2008 met veel plezier werkzaam in het onderwijs. Eerst als leerkracht, al snel (ook) als schoolleider.
Ik vind het belangrijk om kinderen nieuwsgierig te maken/houden en elke druppel talent die ze hebben te benutten. Ik hoop daar in Kantens mijn steentje aan bij te dragen.

Ik ben Yvonne van Dijk en sinds 1993 werkzaam in het basisonderwijs. Ik ben geboren en getogen in de stad Groningen en heb de eerste twee jaren vooral gewerkt als invalleerkracht op basisscholen in de stad. Daarna ben ik invalwerk gaan verrichten op basisscholen in de gemeente de Marne. Van Pieterburen  ging ik naar Kloosterburen. Toen ik gevraagd werd de leerkracht voor groep 1 en 2 in Zoutkamp te worden twijfelde ik natuurlijk geen moment. Na zes jaar kleuterjuf te zijn geweest in Zoutkamp ben ik in 2003 in Kantens gaan werken. Ook op de Klinkenborg mag ik me gelukkig weer kleuterjuf noemen, want de kleuters hebben mijn hart veroverd. Tijdens mijn invalperiode op de basisschool "de Getijde" in Pieterburen ben ik in aanraking gekomen met het wad en het wadlopen. Ik mag me sinds een jaar of tien dan ook wadgids noemen en loop regelmatig met een groep mensen op het wad. Niet alleen mijn werk-, maar ook mijn woonsituatie heb ik verplaatst naar het platteland. Sinds juni 2007 woon ik in Baflo.

Hallo, ik ben Janny Reiffers Bijsterveld, getrouwd met Fred en moeder van twee zonen Rick en Nils. Sinds 1984 ben ik werkzaam in het onderwijs. Tot 1987 heb ik gewerkt op de OBS Onnema te Zandeweer als part-time groepsleerkracht in de groepen 1/2 en 3/4.In november '87 kreeg ik de kans om volledig te gaan werken op de Klinkenborg en wel in de kleutergroep. Dat was waar mijn hart lag en ik heb die functie dan ook met veel plezier volbracht tot 1992. Er even een tijdje tussenuit geweest, bevallen van onze eerste zoon en toen het schoolwerk toch weer opgepakt. Vanaf die tijd ben ik weer part-time gaan werken en heb inmiddels ervaring in alle groepen. Het werken met kinderen verveelt me voorlopig nog niet, want iedere dag is anders. Erg leuk vind ik het om te zien wat er van al die "kleintjes" inmiddels geworden is en dat ze over het algemeen goede herinneringen aan hun basisschooltijd hebben. Daar doe ik het voor!

Ik ben Mignon Hekkema, geboren in Roodeschool. Hier de lagere school gedaan toen 1 jaar naar de HAVO in Warffum, daarna 3 jaar MAVO in Uithuizen. Mijn hobby's waren vroeger, gymnastiek, grote trampolinespringen, schaatsen en tennissen. In alle sporten wedstrijden gedaan behalve schaatsen. Omdat sporten mijn hobby was ben ik na de MAVO naar het CIOS in Heerenveen gegaan. Maar ik vond me zelf te jong om direct aan het werk te gaan en toen maar naar de ALO in Groningen. Hier heb ik in 1994 mijn diploma gehaald en direct een inval baan kreeg in Uithuizen-Uithuizermeeden en Roodeschool. Daarna op andere scholen in Uithuizen een vaste baan gekregen en dit is wat uitgebreid met o.a. Kantens en Baflo nu. Naast het gymjuf zijn ben ik ook ooit badjuf geweest in Loppersum , Middelstum en Winsum. Heb ik meer dan 10 jaar schaatstrainingen gegeven aan kinderen en volwassenen bij de ijsvereniging Groningen en het gewest Groningen. Ook heb ik nog 9 jaar tennislessen geven in Middelstum. Maar ik geef nu geen trainingen meer, want het gezin ( vriend en 2 zoons) vraagt nu de aandacht. Zelf ben ik nu nog actief met hardlopen, tennissen en steps. Verder mag ik  graag met mijn vader racefietsen.( noorderrondritten of de 11-stedentocht) Ik heb dus van mijn hobby mijn werk gemaakt, wat is er nu mooier dan sporten ?