Groep 3, 4 en 5
Het schooljaar 2019/2020 is intussen weer gestart.
Het is voor ons en voor de kinderen even wennen i.v.m. de nieuwe klasindeling.

De groepen 4 en 5 blijven in hun eigen klas. Op de dinsdagmiddag hebben groep 3 en 5 godsdienst. Groep 4 heeft op de donderdagochtend HVO.
De groepen 3,4 en 5 gaan op de woensdagochtend gymmen. Met mooi weer op het sportveld en bij kouder en slechter weer in het Schienvat. U krijgt hierover nog informatie m.b.t. het ophalen.

Eten:
Wilt u uw kind voor de kleine pauze niet teveel eten en drinken meegeven. De leerlingen moeten eerst in de klas eten en mogen dan naar buiten. Een aantal leerlingen doet er erg lang over en dan kunnen ze bijna niet meer spelen.

Huiswerk:
Indien een leerling het afgesproken werk van een bepaalde dag niet af heeft, krijgt hij/zij het mee naar huis. Dit moet dan de volgende dag weer ingeleverd worden.

Tips:
- Probeer thuis extra met uw kind te lezen om het tempo te bevorderen. Ook al is het maar 1 bladzijde bijvoorbeeld voor het slapen gaan.
- Doe kleine rekenspelletjes met uw kind. Noem gewoon op bepaalde momenten een paar sommen op zoals 8+2, 12-9, 17-7 etc. Dit is erg belangrijk om te automatiseren en kan spelenderwijs. Bijvoorbeeld als u in de auto zit.